خدمات شبکه

چه کابل هایی نیاز به تست فلوک دارند؟

چه کابل هایی نیاز به تست فلوک دارند، در ابتدا شرکت اعتمادشبکه پرهام نمایندگی اصلی تست فلوک در ایران با ارائه خدمات تست فلوک به مشتریان خود می توانند تمامی کابل های از نوع خانواده CAT، خانواده لگراند، خانواده نگزنس و … را با انجام تست فلوک آزمایش کند تا صحبت کابل های مورد نظر ما مشخص شود. حال اگر بخواهیم به طور عامیانه تست فلوک را شرح دهیم می توان گفت: تست فلوک، یک وسیله از محصولات شرکت فلوک است که برای بررسی و ارزیابی کیفیت کابل شبکه، استاندارد کابل کشی، تجهیزات و اتصالات شبکه است.

چه کابل هایی نیاز به تست فلوک دارند

مزایا تست فلوک بر روی شبکه

  • این تست(تست فلوک)پتانسیل تست بر روی انواع کابل های شبکه را داراست.
  • این تست(تست فلوک)پتانسیل تست بر روی انواع کابل های فیبرنوری را داراست.
  • تست بر روی کابل شبکه امکان یافتن محل دقیق خمیدگی و یا کشیدگی کابل ها را به ما می دهد.
  • فراهم کردن یافتن زمینه قطعی اتصالات را به ما می دهد.
  • بالاترین سرعت را فقط تست فلوک داراست.
  • این تست به ما برای مشخص نمودن متراژ کابل های فیبرنوری کمک می کند.
  • یک گراف رنگی بعد از تست به ما ارائه می دهد.
  • گزارش دقیق از نویز در شبکه
  • این تست بعد از انجام منجر به لفزایش بازدهی شبکه ما می شود.
  • هزینه این تست نسبت به کارای آن چندان بالا نمی باشد.
  • یک گراف رنگی بعد از تست به ما ارائه می دهد.
  • علاوه بر تست بر روی کابل های شبکه و کابل های فیبر نوری درستی عملکرد پچ پنل ها و پچ کوردها را به ما گزارش می دهد.

چه کابل هایی نیاز به تست فلوک دارند؟

 کابل های شبکه به دسته های مخلتفی تقسیم می شوند که شامل کابل های شبکه ی CAT5، CAT5e ،CAT6 ،CAT6A CAT7 ، CAT8 هستند که هر کدام دارای دو نوع UTP و SFTP هستند. کابل های فیبرنوری هم همانند کابل های شبکه به نوع های مختلف تقسیم می شوند که شامل دو نوع مالتی مود و سینگل مود تقسیم می شوند.

اجرا و انجام تست بر روی این نوع کابل ها برای بررسی دقیق کیفیت و سلامت شبکه یک عمل ضروری به حساب می آید که از زیان های مالی و آسیب های یهویی در هر شبکه جلوگیری می کند. کابل شبکه یک جز مهم، ضروری و اصلی در هر شبکه محسوب می شود و استفاده ی بی مورد از کابل شبکه بی کیفیت در هر شبکه باعث آسیب جدی به شبکه می شود که اکثر خریداران تجهیزات شبکه برای صرفه جویی در هزینه از کابل های بی کیفیت استفاده می کنند که این امر باعث پایین آمدن کیفیت کل پروژه می شود. کابل شبکه بدون ضمانت تست فلوک و تایید استاندارد بودن آن باعث آسیب جدی به شبکه می شود و همچنین خرید کابل ارزان قیمت و بدون ضمانت در بلند مدت باعث افت کیفیت در شبکه و افت سرعت انتقال اطلاعات می شود. در ادامه بیشتر با کابل هایی که به تست فلوک نیاز دارند آشنا می شوید.

به روزترین برندهای کابل برای انجام تست فلوک شبکه

همانطور که در بالا ذکر شده است اجرا و انجام تست بر روی این نوع کابل ها برای بررسی دقیق کیفیت و سلامت شبکه یک عمل ضروری به حساب می آید که از زیان های مالی و آسیب های لحظه ای در هر شبکه جلوگیری می کند.

کابل شبکه لگراند

کابل های مختلفی در بازار ارائه می شود که شرکت فرانسوی لگراند از محبوترین تولیدکنندگان کابل شبکه است. برند لگراند در سال 1865 واقع در شهر لیموژ فرانسه تاسیس شد و در شروع کار یک کارگاه تولید ظو چینی بود. اما در ادامه در سال 1904 شخصی به نام فردریک لگراند مدیریت این گارگاه را در دست گرفت و نام خودش را بر روی آن گذاشت. فعالیت لگراند در زمینه تولید و عرضه تجهیزات الکتریکی از سال 1919 شروع شد که در حوزه تولید کابل شبکه بیش از 100 سال سابقه دارد.کابل های شبکه لگراند با انواع مختلف و با تست پرمننت های مختلف در بازار عرضه می شوند. کابل شبکه لگراند در متراژ و قیمت بسیار متنوع هستند و اصولا به صورت عمده به صرفه تر خواهند بود. یکی از پرفروش ترین و پرعرضه ترین محصولات شرکت لگراند به طول 305 متر، کابل شبکه LSZH است. به علت روکش خاص این کابل(نسوز بودن و ضد حریق بودن)از آن در سیستم ها و پروژه های مهم استفاده می شود زیرا ابدا باعث ایجاد تغییر در داده نمیشود و سپس برای جا به جایی و انتقال اطلاعات بسیار مناسب است.اگر به دنبال کابلی با متراژ بالا هستید که از تداخل و انتقال در داده ها جلوگیری کند کارشناسان ما الزاما کابل هایی با برند لگراند را توصیه می کنند.

کابل لگراند نیاز به تست فلوک دارد

کابل شبکه نگزنس

شرکت نگزنس از معروف ترین تولیدکنندگان کابل به ویژه کابل فیبرنوری است. این شرکت فرانسوی همانند شرکت لگراند بیش از 100 سال سابقه درعرصه تولید انواع مختلف کابل، پرفروش ترین محصولات کابل شبکه را تولید و در دنیا عرضه می کند. محصولات اصلی این شرکت و برند کیستون شبکه، پچ کورد، انواع پچ پنل، انواع کابل های شبکه و تجهیزات کامل فیبرنوری است. محصولات این برند در پروژه های مهم و سنگین استفاده می شود که می توان به پروژه های ساختمانی، زیر ساخت های مخابراتی و موارد مشابه اشاره نمود. از کابل های نگزنس برای انتقال با سرعت بالا و استفاده و نصب در محیط های سر باز استفاده می شود.این کابل ها برای مسافت های طولانی بسیار کارایی دارد و همچنین در داکت نیز قابل استفاده هستند و با توجه به مقاومت بالایی که دارند اتصال مناسب بدون قطعی و با سرعت بالا را میتوان در این کابل ها به طور قطع تضمین کرد.

کابل نگزنس نیاز به تست فلوک دارد

کابل فیبرنوری نگزنس

فرانسوی ها در تولید تجهیزات شبکه بسیار با تجربه و فعال هستند. شرکت و برند نگزنس در سال 1897 در شهر لیون فرانسه شروع به فعالیت در زمینه تولید کابل های شبکه و کابل های فیبرنوری کرد. تا به امروز در شرکت نگزنس بیش از 30 هزار نفر کارمند استخدام و مشغول به کار هستند. در همین راستا غیرممکن است صحبت از کابل فیبرنوری شده باشد و اسمی از برند نگزنس در میان نبوده باشد. این شرک انواع مختلف کابل زوج های به هم تابیده و فیبرنوری را تولید و عرضه می کند که در جاهای مهم و حساس مانند زیرساخت های IT و پروژه های صنعتی استفاده می شود. فعالیت های برند نگزنس (NEXANS) شامل مواردی از قبیل: انجام پروژه های برقی با ولتاژ بالا، مخبرات و اطلاعات، تجهیزات صنعتی و برقی و پروژه های ساختمانیو زیر ساخت های آن می شود.

کابل فیبرنوری نگزنس نیاز به تست فلوک دارد

چرا ما به تست فلوک نیاز داریم؟

کابل شبکه یکی از مولفه های اصلی در راه اندازی و پیاده سازی شبکه و همچنین از پراهمیت ترین تجهیزات پسیو شبکه است. از کابل شبکه برای ارتباط بین کامپیوترها و خطوط تلفن استفاده می شود. بستری برای تبادل اطلاعات شبکه، به اشتراک گذاشتن اطلاعات و اتصال دستگاه های شبکه به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به همین علت برای اطمینان از داشتن شبکه ای سالم باید در خرید تجهیزات شبکه و راه اندازی آن دقت های لازم را داشته باشیم.امروزه به علت تنوع زیاد کابل های شبکه انتخاب کابل مناسب بسیار دشوار شده است و در پی این مشکل میتوان با استفاده از دستگاه تست فلوک از کیفیت کابل اطمینان حاصل کرد. اهمیت و کاربرد تست فلوک، در هنگام بروز ایراد و مشکل در بستر شبکه ایجاد شده مشخص می گردد. در اولین مرحله بعد از بروز مشکل، باید به کمک دستگاه تست فلوک، به بررسی پچ پنل، کابل و پچ کوردها پرداخت. با اینکار می توان تشخیص داد که مشکل اصلی از کابل شبکه است یا دیگر موارد. در بسیاری از مواقع می توان با مشاهده چشمی متوجه نقص و ایرادات در کابل ها و جلوگیری از مشکلات جدی را به عمل آورد، همچنین مشاهده چشمی از تمامی کابل های مورد استفاده در تجهیزات شبکه راهی بسیار عالی برای دریافت سریع و صریح مشکلات در شبکه است. در این بازرسی باید به دنبال یافتن خوردگی ها در مس بکار رفته در کابل ها، ترک های ایجاد شده بر روی عایق، رطوبت ایجاد شده بر روی کابل ها و سایر مواردی که باعث آسیب به کابل ها می شود، شد. این عیب های موجود در کابل سبب ایجاد هزینه های بالا و ایجاد اختلالات می شود، در نتیجه نیاز اساسی و جدی به کنترل و آزمایش کابل ها توسط کارشناس دارد تا تشخیص داده شود که کابل ها در وضعیت مناسبی قرار دارند.

 

آموزش نصب تست فلوک بر روی کابل لگراند

سوالات متداول

تستر های فلوک چه اطلاعاتی را نشان می دهد؟

تست فلوک، با استخراج متراژ دقیق از تمامی کابل کشی ها، تست مقاومت و میزان رسانایی کابل ها و گزارش دقیق از میزان خلوص مس به کار رفته در کابل شبکه، همچنین گزارش وجود نویز و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی و گزارش قطع بودن یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته‌های کابل به کیسون کمک بزرگی به نصاب های شبکه می کنند و هم اکنون در تمام دنیا یکی از ابزار های مهم یک شرکت نصاب معتبر است.

 دلیل برتربودن تست فلوک  نسبت به دیگر تسترهاچیست؟

برتری این سری از تستر های شبکه فقط به این موارد اختصاص نداشته و آنها شامل کاملترین اطلاعات از شبکه کابلی برای شما عرضه می‌کند و می‌تواند این اطلاعات را در خود تستر ذخیره گزارش دقیقی را در خصوص ارائه به کارفرما به صورت کتبی ارائه کند. این نوع تستر های شبکه، بصورت جهانی و در مقیاس وسیع مورد استفاده و تایید دنیای IT قرار گرفته و سالهاست که توسط کمپانی های بزرگ دنیا مورد استفاده هستند.

کلام آخر

جهت مشاوره و یا خرید دستگاه تستر فلوک می توانید از طریق تماس تلفنی و یا ارتباط در صفحات مجازی،  با پشتیبان های ما در ارتباط باشید.

شماره ثابت: 02186081848

شماره همراه: 09398866797

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *