خدمات شبکه

تست فلوک شبکه: دیجی فلوک برند برتر در تست فلوک شبکه

تست فلوک شبکه: انواع خدمات تست فلوک شبکه در دیجی فلوک

انواع خدمات تست فلوک شبکه در شرکت دیجی فلوک توسط کارشناسان مطرح در ایران برای اولین بار انجام می شود.

اگر بخواهیم درباره شرکت دیجی فلوک و انواع خدمات این شرکت بیان کنیم، این شرکت به عنوان نمایندگی اصلی تست فلوک در ایران است، که علاوه بر ارائه انواع تجهیزات شبکه در ایران و ارسال به سراسر کشور نیز، مشغول به انجام انواع پروژه های مرتبط با شبکه و… است.

شرکت دیجی فلوک پس از ارائه تجهیزات شبکه به مشتریان عزیز قادر به ارائه خدمات پس از فروش است و حتی برای مشتریان عزیزی که نیاز به خدمات تست فلوک شبکه برای تجهیزات شبکه خود دارند نیز خدمات رسانی می کند.

حال پس از بیان خدمات تست فلوک به بیان اینکه، تست فلوک در اصل چه کارایی دارد و کجا و برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرد، می پردازیم همانطور که می دانید تسترهای زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام با توجه به کارخانه سازنده آن اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار می دهند.

بهترین تستر موجود در جهان تستر شبکه فلوک است که در دنیا معروفیت خاصی دارد و هرجا سخن از خدمات شبکه به ویژه تست شبکه و یا تست فیبر نوری به میان می آید تسترهای فلوک مناسب ترین و بهترین تسترهای شبکه در جهان هستند.

تست فلوک شبکه: انواع خدمات تست فلوک شبکه در دیجی فلوک

تست فلوک شبکه چیست؟

زمانی که کاربر نیاز به خدمات تست فلوک دارد باید اول از همه بدانند تست فلوک شبکه واقعا چیست و چه کاربردهایی دارد. در اصل تست فلوک شبکه به زبان ساده به این معنی است، که بعد از کابل کشی شبکه، باید از بی عیب و نقص بودن و عدم قطعی بودن آن اطمینان حاصل شود، که تسترهای مختلفی وجود دارند که کیفیت کابل کشی را مورد آنالیز قرار می دهند، اما تست فلوک شبکه جز بهترین تستر های شناخته شده است.

از تست فلوک شبکه برای بررسی عملکرد انواع کابل مانند کابل شبکه لگراند، کابل شبکه نگزنس، فیبر نوری استفاده می شود و اطلاعات کاملی از نود، کیستون ها و سایر تجهیزات در اختیار تکنسین ها قرار می دهد.

دستگاه تست فلوک شبکه زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام با توجه به کارخانه سازنده آن اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهند. بهترین تستر کابل شبکه جهان مربوط به شرکت Fluke است و به نام تستر فلوک شناخته می‌شود.

تست فلوک یک وسیله از محصولات شرکت فلوک است که از آن برای ارائه گزارش، بررسی و ارزیابی درصد کیفیت، میزان استاندار بودن کابل کشی، اتصالات شبکه، کشیدگی کابل ها، درصد کیفیت کابل ها و همچنین نوع کیفیت تجهیزات به کار برده شده برد.

همچنین کابردهای دیگر این دستگاه میتوان به مشخص نمودن طول کابل شبکه، ارزیابی دقیق سرعت انتقال اطلاعات در شبکه و محل دقیق قطعی و کیفیت کابل اشاره نمود.

مشتریان عزیز می توانند برای انجام هرگونه تست فلوک، آموزش، نصب و یا هرگونه سوالی که درباره انواع تست فلوک دارند از طریق راه های ارتباطی شرکت دیجی فلوک از طریق کارشناسان مربوطه شرکت بپرسند تا بتوانند برای خرید تست فلوک به اطمینان خاطر برسند همچنین این شرکت به ارائه بهترین دستگاه های تست فلوک در ایران مشغول است و ارسال به تمامی نقاط کشور نیز دارد.

معرفی دستگاه تست فلوک شرکت دیجی فلوک

 

انواع تست فلوک چیست؟

تست فلوک دارای دو نوع تست می باشد:

1) تست فلوک چنل

تست فلوک چنل وظیفه دارد کابل شبکه تنها برای تأیید عملکرد سیستم انتها به انتها مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل رابط تجهیزات و کاربر می‌شود.

شما مجاز نیستید که به نزدیکی سیستم کابل‌کشی با دو پچکورد بروید و اندازه‌گیری را انجام دهید. زمانی که پچ کورد شبکه جابجا شود، تست چنل (channel) دیگر اعتباری ندارد.

اگر دیدید که یک نصاب با استفاده از آداپتورهای چنل، تأیید استاندارد سیستم کابل‌کشی را انجام می‌دهد، او را متوقف سازید و بپرسید چرا از تست Permanent لینک دائم استفاده نمی‌کند، با این کار، کابل‌کشی تجهیزات شبکه خود را گارانتی می‌کنید.

ساختار تست فلوک چنل

اگر تست با پچ کورد انجام شود تست چنل است، این تست تنها برای تأیید عملکرد سیستم انتها به انتها مورد استفاده قرار می گیرد که شامل رابط تجهیزات و کاربر می شود.

زمانی که پچ کورد جابجا شود، تست چنل دیگر هیچ اعتباری ندارد، تست چنل همچنین نمونه ی ساده ای از آزمایش کابل شبکه می باشد که ابتدا دو سر کابل را به کیستون زده و سپس با استفاده از پچ کورد کابل ها را به دستگاه متصل کرده و تست چنل را انجام می دهیم.

2) تست فلوک پرمننت

تست فلوک پرمننت یکی از انواع تست فلوک می باشد تست پرمننت به بخش “دائمی” یا ثابت شبکه مسی اشاره دارد که شامل اجزایی است که به طور دائم در جای خود باقی می مانند مانند یک پچ پنل، کابل LAN و یک خروجی.

آزمایش تست پرمننت برای تأیید عملکرد پیوندهای کابل کشی جفت پیچ خورده نصب شده از جمله کابل های ترانک از پیش پایان یافته و کابل های حجیم در میدان استفاده می شود، بنابراین به عنوان پایه واقعی شبکه در نظر گرفته می شود.

در تست فلوک، آزمایش تست پرمنتت سیم‌های تجهیزات را حذف می‌کند، زیرا فقط بخش ثابت کانال را اندازه‌گیری می‌کند، معمولاً پچ پانل به پچ پانل در مرکز داده یا پچ پنل در اتاق مخابرات تا خروجی منطقه کار یا نقطه تجمیع در LAN حداکثر طول مجاز لینک دائمی 90 متر است.

ساختار تست فلوک پرمننت

تست فلوک پرمننت Permanent نمونه ی کامل تر از آزمایش قبلی، که این بار کابل را کیستون زده و به وسیله ماژول های پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک می باشد کابل را به دستگاه متصل کرده و شروع به انجام تست فلوک می کنیم. کابلی که تست فلوک پرمننت را پاس کند، قطعا تست فلوک چنل را پاس می کند.

این نوع تست مطمئن ترین و کامل ترین تست نسبت به چنل می باشد، اما پیچیدگی و سختی خودش را دارد. کابل را کیستون زده و به وسیله ماژول های پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک است کابل را به دستگاه متصل کرده و شروع به انجام تست فلوک میکنیم.

اگر تست با ماژول دستگاه باشد تست پرمننت است. تست فلوک پرمننت ابتدا دو سر کابل رو به کیستون زده و به وسیله ی ماژول های پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک هست کابل رو به دستگاه متصل کرده و به کمک پچ کورد ها کابل ها را به یکدیگر اتصال دهیم و سپس تست رو انجام دهیم.

با توجه به اینکه در این تست از ماژول های پرمننت استفاده میشه، تست سخت تراست. تست پرمننت نسخه ی کامل و سخت گیرانه تری نسبت به تست های دیگر است و بعد از عیب یابی از مرحله تست پرمننت نیازی به تست دیگری نیست.

تست فلوک چنل بهتر است یا پرمننت؟

گاهی اوقات برخی از فاکتورها مانند سرعت، دقت و حجم انتقال‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و کارفرما به‌دنبال کسب اطلاعات دقیق از این موارد است. برای مثال می‌توان به بانک‌ها، هولدینگ‌ها، کارخانه‌ها، دانشگاه‌ها و … اشاره کرد. توصیه می‌شود در چنین شرایطی از تجهیزات شبکه‌ای استفاده کنید که بتواند تست فلوک پرمننت را پاس کند.

این تست علاوه‌بر آنکه اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد، از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. درواقع از آنجایی که در تست پرمننت، کابل به‌طور مستقیم به ماژول رسیده و ست شده، اما در چنل کابل با استفاده از یک پچ کورد خارجی به تستر فلوک متصل شده، کیفیت پرمننت بهتر است.

کاربرد تست فلوک چیست؟

انواع خدمات تست فلوک شبکه در شرکت دیجی فلوک، به یکی از اصلی ترین ویژگی انجام تست فلوک پرداخته است، تست فلوک باعث افزایش کارایی شبکه با هزینه اندک است؛ در واقع انجام تست فلوک یک آنالیز اساسی از شبکه و ایرادات موجود در آن و همچنین مشخص نمودن محل خطاهای موجود را به صورت دقیق نمایش می دهد؛ در حالیکه این کار هزینه چندانی هم برای اجرا کننده ندارد.

در دنیای امروز اهمیت تست فلوک شبکه و خدمات ارائه شده بر هیچ کسی پنهان نیست. زیرا با توجه به افزایش و تنوع تجهیزات شبکه تولید شده در سال های اخیر توسط شرکتهای سازنده داخلی و خارجی ضرورت استفاده از تست کابل و تجهیزات شبکه نیز بیشتر از پیش حائز اهمیت شده است.

با استفاده از گزارش تست ارائه شده توسط دستگاه می توان از کیفیت تجهیزات و همچنین نحوه پیاده سازی شده، اطلاعات دقیق به دست آورد و به صورت مکتوب در اختیار مشتری قرار داد.

از جمله از این کاربرد ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد :

  • گزارش خرابی یا قطع شدن کابل ها
  • تعیین کردن محل دقیق خرابی کابل ها
  • تعیین وجود نویز در مسیر کابل کشی
  • بررسی و تست میزان رسانایی کابل
  • مشخص نمودن نحوه نصب کیستون و سوکت شبکه
  • گزارش میزان خلوص مس استفاده شده در کابل ها
  • اندازه گیری پارامترهای مفهومی و فیزیکی کابل شبکه
  • گزارش هرگونه خمیدگی و یا کشیدگی بیش از حد کابل ها و تعیین محل دقیق آنها
  • شرح و تفسیر اشکاالت اتصاالت پچ پنل و کیستون
  • استخراج اندازه دقیق کابل کشی ها
  • تایید اصلی بودن یا غیراصلی بودن تجهیزات پسیو شبکه انوع کابل، کیستون، پچ پنل و پچ کابل
  • تست کامل الیه فیزیکی شبکه شامل کابل، کیستون پریز، پچ پنل و پچ کابل

تست فلوک واقعا چیست؟

مهم ترین ویژگی تست فلوک که آن را متمایز میکند افزایش 33 درصدی بهروری شبکه با صرف هزینه ای اندک می باشد.

ضمن اینکه این مساله باعث افزایش طول عمر تجهیزات Active از قبیل سرور های شبکه، کارت های شبکه، سوییچ ها، روتر ها، فایروال و دوربین ها و تجهیزات مخابراتی نیز می گردد. بنظر می رسد اجرای تست شبکه بر روی شبکه شما امری ضروری می باشد.

یکی از بهترین ابزارهای برای اندازه گیری کیفیت و پیدا کردن نقص پسیو شبکه بدون شک دستگاه فلوک نام دارد، که اطلاعات کاملی از کیفیت کابل کشی، سرعت شبکه، متراژ کابل، محل دقیق قطعی کابل و … را ارائه می دهد

تستر فلوک یکی از کاملترین تستر های موجود در بازار است که کاملترین اطلاعات را از شبکه کابلی شما ارائه می دهد و حتی می تواند این اطلاعات را در خود ذخیره و گزارش کاملی جهت ارائه به کارفرما، به صورت کتبی ارائه دهد شرکت دیجی فلوک، با ارائه دستگاه تست فلوک به مشتریان عزیز و همچنین خدمات پس از فروش مانند نصب،آموزش و….در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

بررسی دقیق نحوه انجام تست فلوک

کابل کشی در بستر گره های شبکه باید به طور کامل و دقیق و بی نقص انجام شود تا آسیب جدی به ارتباطات در شبکه ایجاد نکند، برای اطمینان و یقین ازصحت و بی نقصی کابل کشی باید تسترهای شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

نمونه های گوناگونی از تسترهای شبکه در دست هستند اما “تستر فلوک” بخاطراستخراج اطلاعات بیشتر، متنوع تر، دقیق تر، آشکارتر و معتبر تر برای کاربران است و از اعتبار بیشتری در بین تستر و مشتریان برخوردار است. همین امر سبب رواج تستر شبکه ای به نام تستر فلوک شبکه درمیان عموم شده است به طور کل تستر فلوک برای تفحص اثر بخشی لینک، کانال و کابل فیبر نوری اعمال می شود.

همچنین از بهترین روش ها برای یافتن ایرادات ریز و اندازه کیفیت پسیو در خدمات شبکه و سخت افزار است، که اطلاعات دقیق و بی نقصی از کیفیت کابل کشی، سرعت شبکه، متراژ کابل و محل دقیق قطعی کابل را در اختیار کارشناس ها قرار می دهد. یکی از بهترین ابزارها برای اندازه گیری کیفیت و پیدا کردن نقص پسیو شبکه بدون شک تستر فلوک است.

بنابراین شما می‌توانید با انجام تست فلوک اطلاعات کامل و دقیق درباره کیفیت تجهیزات به کار گرفته شده در پروژه و همچنین نحوه اجرا و کابل‌کشی‌های مربوط به شبکه خود را به صورت مستند و کتبی دریافت کنید و با اطلاعاتی که بدست می‌ آید، روند انجام کارها را به‌شکل بهتر مدیریت و رفع کرد.

تست فلوک شبکه دیجی فلوک در تهران

مزایای استفاده از تست فلوک چیست؟

انواع خدمات تست فلوک شبکه در شرکت دیجی فلوک، به مشتریان عزیز این اطمینان خاطر را می دهدکه اصالت تجهیزات شبکه موردتایید است و همچنین سالم هستند و مورد اطمینان و دارای اصالت هستند حال همانطور که بیان شد تست فلوک دارای مزایایی است، که از جمله این مزایا را در ذیل به شما عزیزان ارائه می دهیم.

  1. تست دقیق لایه های فیزیکی کابل شبکه، کیستون پریز، پچ پنل و پچ کورد
  2. دریافت محل دقیق نویز در مسیر کابل‌کشی
  3. مشخص نمودن اورجینال یا تقلبی بودن تجهیزات پسیو شبکه
  4. خروج دقیق اندازه طول تمامی کابل‌ها
  5. دریافت دقیق ایرادات پچ پنل ها
  6. تعیین نمودن قطعی یا ضعیفی اتصالات رشته‌های کابل به کیستون
  7.  تعیین میزان خالص بودن مس بکار رفته در کابل شبکه
  8. شرح دقیق خمیدگی و تعیین محل دقیق آن در مسیر کا‌بل‌کشی
  9.  انجام تست پایداری و مقدار رسانایی کابل
  10. دریافت دقیق ایرادات کیستون ها

تاثیر سوکت ها در تست فلوک

تاثیر سوکت‌ها در تست فلوک، به این طریق بررسی می شود که نصب سوکت در کابل‌های شبکه فویل و همچنین کابل های شبکه شیلددار موضوعی است که بسیاری از افراد را دچار مشکل می‌کند. به عنوان مثال اگر شما نتوانید کابل مورد نظر را به درستی سوکت بزنید، حتی اگر کابل‌ دارای گارانتی و ضمانت تست فلوک باشد، قادر به پاس کردن تست نخواهد بود.

شما مشریان عزیز می توانید برای اینکه اطمینان از سوکت ها و نصب تست فلوک داشته باشید می توانید توسط پشتیبانان شرکت دیجی فلوک به ارائه خدمات تست فلوک به شما عزیزان ارائه دهد جهت هماهنگی و پرسش سوالات خود با راه های ارتباطی ما در سایت با کارشناسان ما سوالات خود را مطرح فرمائید.

روش کار تست فلوک

برای کار با تست فلوک اولین قدم، کابل کشی در بستر نودهای شبکه است، که باید به طور کامل و دقیق و بی نقص انجام شود تا آسیب جدی به ارتباطات در شبکه ایجاد نکند و همچنین برای خاطر جمعی و یقین ازصحت و بی نقصی کابل کشی باید تسترهای شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

 نمونه های گوناگونی از تسترهای شبکه در دست هستند اما ”تستر فلوک“ بخاطراستخراج اطلاعات بیشتر، متنوع تر، دقیق تر، آشکارتر و معتبرتر است و از اعتبار بیشتری در بین تستر و مشتریان برخورداراست.همین امر سبب رواج تستر شبکه ای به نام تستر فلوک شبکه درمیان عموم شده است.به طور کلی تستر فلوک برای تفحص اثر بخشی لینک، کانال و کابل فیبر نوری اعمال می شود.

همچنین از بهترین روش‌ها برای یافتن ایرادات ریز و اندازه‌ کیفیت پسیو در خدمات شبکه و سخت افزاراست که اطلاعات دقیق و بی نقصی از کیفیت کابل کشی، سرعت شبکه، متراژ کابل و محل دقیق قطعی کابل را در اختیار کارشناس ها قرار می‌دهد.

 بی شک می توان گفت: یکی از بهترین ابزارها برای اندازه گیری کیفیت و پیدا کردن نقص پسیو شبکه بدون شک تستر فلوک است.

راهنمای گزارش تست فلوک

راهنمای گزارش تست فلوک

گزارش راهنمای تست فلوک را به طور مختصر در ذیل توضیح خواهیم داد.

1-گزارش Wire Map

کاربرد این گزارش برای فهمیدن ایرادات فیزیکی کابل است تا بتوانیم با دیدن این پارامترها آن را رفع کنیم. این موارد شامل: هرگونه اتصال کوتاه بین دو یا چند رشته کابل / قطعی یک یا چند رشته / چیدمان درست رشته ها و…

2-گزارش Propagatio Delay

مدت زمان ارسال سیگنال از یک سمت و دریافت آن از یک سمت دیگر کابل شبکه عددی می شود، بر اساس / PicoSecondوNanoSecond می باشد.

3-گزارش Delay Skew

رقمی که از ارسال سیگنال Delay Propagation نشان داده میشود بین سریع ترین و کند ترین زوج Skew Delay نشان داده خواهد شد که معمولا بین 25 تا 30 نانو ثانیه در 100 متر کابل است.

4-گزارش Cable Length

این گزارش برای محاسبات طول و نمایش کابل شبکه است که باید در تست فلوک حتما طول کابل شبکه بیش از 90 متر باشد.

5-گزارش Insertion Loss

این گزارش میزان افت سیگنال در انتهای خط نسبت به سیگنال اولیه ای که بر روی خط ایجاد شده را نمایش میدهد. این افت سیگنال از طریق مقاومت الکتریکی کابل مسی ایجاد میشود و یا افت انرژی توسط عایق های روی کابل یا میزان امپدانس ایجاد شده توسط کانکتورها است.
*مقدار این پارامتر با زیاد شدن طول و فرکانس کابل افزایش می یابد.

6-گزارش Return Loss

این گزارش نشان دهنده سیگنال برگشتی است. سیگنال برگشتی مقداری است که با اختلاف امپدانس کابل یا کانکتور که معمولا در آن کشیدگی بیش از حد کابل یا معیوب بودن کانکتور یا کیستون شبکه است به وجود آید.
این پارامتر بیانگر خلوص مس به کار رفته در کابل و کیفیت کابل شبکه می باشد که باعث شده این پارامتر در رده اول اولویت های گزارش تست فلوک قرار بگیرد.

7-گزارش (Next، Near End-Cross Talk)

انتشار سیگنال یک زوج بر روی سیگنال برگشتی از زوج دیگر یک عدد خروجی می شودکه در گزارش Next نشان داده می شود. این پارامتر تاثیر مستقیم روی اتصالات ابتدایی و انتهایی کابل دارد و ارتباط مستقیمی با پارامتر Loss Return دارد که در بالا بردن کیفیت این پارامتر نقش مهم و مستقیمی دارد.

8-گزارش (Ps Next، Power Sum Next)

به جمع مقدار Next سه زوح بر روی زوج دیگر را PSNEXT گفته می شود.

9-گزارش (ACR، Attenuation-to-CroosTalk)

تفاوت بین سیگنال و Next که خروجی عددی برحسب DB سنجیده می شود و مشخص کننده میزان قدرت افت سیگنال نسبت به Croostalk انتهای خط است.
در حالت عادی میزان ACR باید در حدود DB7 باشد تا بتوانیم یک کارآیی خوب از کابل داشته باشیم. در بعضی مواقع الزم است از کابل های SFTP به جای UTP استفاده کنیم تا میزان ACR را بالا ببریم.

10-گزارش (PSACR، Power Sun ACR)

این گزارش همانند ACR است با این تفاوت که از PSNEXT برای تست استفاده می شود.

11-گزارش(DC Loop Resistance)

این گزارش میزان مقاومت بر روی یک زوج را که در انتهایی کابل شبکه به صورت Loop درآمده باشد و معمولا تحت تاثیر امپدانس قرار می گیرد، این پارامتر معمولا تاثیر امپدانس قرار میگیرد، این گزارش تاثیر کمتری نسبت به Lose Insertion دارد اما در مواقع خاصی برای مثال هنگامی که از POE استفاده میکنیم نقش مهمی را بازی می کند.

منظور از NEXT و Headroom در تست فلوک چیست؟

دو واژه NEXT و Headroom از جمله واژه‌هایی هستند که در تست فلوک با آن‌ها روبرو می‌شوید و هرکدام تعریف مخصوصی دارند.

  • NEXT: نکست که براساس واحد دسیبل مشخص می‌شود، از عامل‌های اصلی نویز شناخته شده است و هرچه در نمودار تست فلوک مقدار NEXT بالاتر باشد، یعنی کیفیت کابل بالاتر است.
  • Headroom: کمترین مقدار از محاسبه نکست، هدروم است و معمولا کابل‌هایی که می‌توانند تست پرمننت را با هدروم بالای ۶ پاس کنند از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و می‌توان آن‌ها را از کابل‌های استاندارد به حساب آورد.

معرفی ویژگی‌های مشترک تستر فلوک DTX-1800 و DSX-5000  و DSX-8000

تستر فلوک DTX-1800 و DSX-5000  و DSX-8000جزء مشهورترین و پرکاربردترین انواع تسترهای فلوک موجود در بازارند و ویژگی‌های مشترک آن‌ها به شرح زیر می‌باشد.

  • برخورداری از سرعت تست بسیار زیاد (حدود 6 تا 9 ثانیه برای خطوط Cat 6 و 12 ثانیه برای خطوط فیبر نوری)
  • قابلیت عیب‌یابی پیشرفته با شناسایی موقعیت عیوب و دلایل احتمالی آن‌ها
  • امکان تعیین متراژ دقیق فاصله پریزهای شبکه تا سوئیچ
  • قابلیت تستخطوط cat5، cat5e، cat 6، کلاس‌های  F/D/E
  • توانایی انجام تست با فرکانس 900 MHZ برای خطوط اینترنت F.G 10، CATV
  • امکان نمایش گراف رنگی

مزایای تسترهای فلوک DSX-5000   یا DTX-1800

استفاده از تسترهای فلوک DSX-5000  یا DTX-1800   دارای مزایای متعددی است که عبارتند از:

  • آنالیز دقیق و جامع لایه فیزیکی شبکه شامل کابل، کیستون ، پچ پنل، پچ کورد
  • بررسی و تشخیص اصل یا غیر اصل بودن تجهیزات پسیو شبکه
  • تعیین متراژ دقیق کابل‌کشی در شبکه
  • ارائه گزارش از اشکالات و عیوب موجود در اتصالات پچ پنل و کیستون
  • ارائه گزارش از قطع بودن کابل‌کشی و مشخص کردن محل دقیق قطعی
  • آنالیز میزان مقاومت و رسانش کابل‌های شبکه

پس از انجام تست فلوک چه اطلاعاتی بدست می آید؟

  • میزان کشش و پیچ خوردگی کابل
  • تست کابل شبکه و فیبر نوری و کابل کواکسیال با ارائه گزارش
  • تست و بررسی تمامی سیم ها و زوج های کابل
  • متراژ کابل
  • کیفیت اتصالات،گزارش وجود یا عدم وجود قطعی در کابل
  • نشان دادن محل دقیق و قوع نویز
  • میزان مقاومت و رسانایی کابل
  • میزان خلوص مس به کار رفته در کابل
  • اورجینال بودن تجهیزات شبکه
  • گزارش دقیق از اجرای شبکه
  • گزارش نحوه اتصال رشته های کابل به تجهیزات شبکه
  • تعیین محل دقیق کابل کشی شبکه
  • اعلام قطعی یا افت در محل دقیق کابل کشی های فیبر نوری

این تست در انواع دسته کابل های Cat۷،Cat۶a،Cat۶،Cat۵e و Cat۸ قابل استفاده است.

کاربرد تست فلوک چیست؟

تستر فلوک تا چه متراژی را pass میکند؟

استاندارد تست فلوک در هر دو نوع چنل و پرمنت مقدار 90 متر طول کابل است. این آزمایش را می توان در متراژهای مختلف نیز انجام داد و پارامتر ها را نیز بررسی کرد، اما معیار استاندارد در تست فلوک کابل شبکه  90 متر می باشد.

تستر فلوک تا چه متراژی را pass میکند؟ تستر فلوک تا چه متراژی را pass میکند؟

خدمات تست فلوک در دیجی فلوک

شرکت دیجی فلوک در راستای تکمیل ارائه خدمات و اجرا شبکه های کامپیوتری اقدامات نو و به روز در زمینه خدمات تست فلوک انجام داده که برخی از این خدمات شامل بررسی، آنالیز، عیب یابی و تست تجهیزات استفاده شده در شبکه با استاندارد های روز که شامل تست فلوک کابل شبکه کیستون های مورد استفاده و همه تجهیزاتی که برای راه اندازی و اجرای شبکه مورد استفاده قرار گرفته است انجام می شود.

خدمات تست فلوک توسط کارشناسان متخصص و مجرب شرکت دیجی فلوک برای اولین بار در ایران با جدیدترین و بروزترین دستگاه عرضه شده شرکت فلوک که شامل دستگاه تست فلوک DSX8000 ورژن2 با همراه داشتن تاییدیه کالیبراسیون دستگاه پروژه های تست را برای مشتریان خود انجام می دهند که این موضوع باعث برتری شرکت دیجی فلوک نسبت به بقیه رقبای خود شده است.

از ویژگی های منحصر به فردی که این نوع دستگاه را با سایر مدل های تولید شده متمایز می کند میتوان به آیتم های زیر اشاره کرد:

  • تست کابل شبکه Cat8 در مدت زمان 8 ثانیه
  • وجود WiFi و امکان آپلود گزارش تست درمحیط ابری
  • گزارش ایرادات از جمله عدم اتصال شیلد و زوج سیم ها، تداخل سیگنال به صورت تصویری و گرافیکی
  • مدیریت بیش از 12000 تست کابل Cat6Aمختلف از کابل شبکه
  • صفحه نمایش لمسی خازنی و رابط کاربری آسان

 بعد از انجام این نوع تست دستگاه گزارش کاملی در خصوص سرعت شبکه، کیفیت اجرا از قبیل کابل کشی، نصب کیستون و مشخص نمودن محل دقیق خمیدگی قطعی و … را ارائه دهد.

از دیگر مزایای خدمات تست فلوک شبکه می توان به سخت افزاری یا نرم افزاری بودن ایراد به وجود آمده در شبکه اشاره کرد همچنین مواردی که در گزارشات ارائه می شود شامل ایرادات کیفی و کمی بر اساس استانداردهایی که در هر قسمت از شبکه به کار گرفته شده است مشخص می شود.

هر قسمت از شبکه شامل کیسون شبکه، پچ پنل در قسمت انهایی که معمولا در رک قرار گرفته شده و … می باشد. این گزارشات به راحتی قابل تحلیل و ارزیابی هستند و می توانند در راستای رفع عیب به متخصصین کمک کنند.

علاوه بر آن کارشناسان اجرایی راحت تر می توانند نودهای فعال و غیر فعال را تشخیص دهند و بر این اساس ایرادات شبکه را راحت تر پیدا کرده و اقدام به رفع آن کنند.

تست فلوک شبکه در دیجی فلوک

مهم ترین پارامتر های تعیین کننده قیمت تست فلوک

انواع خدمات تست فلوک شبکه در شرکت دجی فلوک، مهم ترین پارامترهای تعیین کننده قیمت تست فلوک را به طورخلاصه در ذیل ارائه داده است:

  1. نوع پروژه
  2. مدت زمان اجاره دستگاه
  3. تعداد نوت های شبکه
  4. نوع تست از قبیل چنل یا پرمننت
  5. نوع کابل ها CAT6a،CAT7، CAT6، CAT5e،
  6. محل انجام تست و پراکندگی آنها
  7. مدت زمان اتجام تست (ساعت،روز و هفته)
  8. دستگاه های گوناگونی جهت تست فلوک در سطح بازارموجود است که مشهور ترین آنها سه دستگاه DSX-8000، DSX-5000، DTX-1800 است که باعث قیمت گذاری تست فلوک می شود.

قیمت اجرا و خدمات تست فلوک

تست فلوک شبکه:انواع خدمات تست فلوک شبکه در شرکت دجی فلوک،با نازلترین ومناسب ترین قیمت ها به خدمات رسانی مشتریان عزیز مشغول می باشد.

شمامشتریان عزیز برای استعلام قیمت اجرا و خدمات تست فلوک شرکت دیجی فلوک می توانید با توجه به اینکه قیمت دقیق خدمات تست فلوک به پارامتر های مختلفی مانند نوع دستگاه، تعداد و پراکندگی نود های شبکه، نوع تست، مکان، محل و زمان تست و… بستگی دارد. جهت مشاوره، سفارش و اجرای خدمات تست فلوک با کارشناسان ما در شرکت دیجی فلوک در ارتباط باشید.

شرکت دیجی فلوک با در اختیار داشتن بروزترین تجهیزات تست فلوک و پرسنل مجرب، آماده خدمت رسانی به ارگان های دولتی، شرکت های خصوصی و سازمان ها در سراسر کشور می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 0218856132 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان شرکت دیجی فلوک مشاوره لازم جهت خرید نصب و آموزش تست فلوک شما عزیزان را راهنمایی فرمایند.

فروش ویژه محصولات تست فلوک

Fluke Networks DSX-8000 Cable Analyzer

1,190,000,000 تومان

لیست فروش تست فلوک شرکت دیجی فلوک

  • تستر فلوک Fluke Networks DSX-8000 Cable
  • تستر تلفن فلوک مدل TS52 Pro
  • تستر شبکه فلوک Fluke Networks LinkRunner AT
  • تستر شبکه فلوک مدل CIQ-100
  • تستر شبکه فلوک مدل CIQ-KIT
  • تستر شبکه فلوک مدل MS-POE
  • تستر شبکه فلوک مدل MS-POE-KIT
  • تستر شبکه فلوک مدل ms2-100
  • تستر شبکه فلوک مدل MS2-KIT
  • تستر شبکه و کابل یاب فلوک اینتلیتون مدل IntelliTone Pro 200
  • تستر فلوک CableAnalyzer DSX-602
  • تستر فلوک DSX-5000 Cable Analyzer
  • تستر فلوک شبکه DTX-1800
  • تستر فلوک شبکه Fluke Networks LIQ-100 LinkIQ Cable
  •  Fluke Networks FiberLert™ Fiber Light detector
  • تستر فلوک فیبر نوری مدل
  • تستر کابل FLUKE NETWORK Pro3000
  • قلم فیبر نوری فلوک VisiFault
  • قلم کانکتور شبکه fluke prob pic
  • کیت تمیزکننده فیبر نوری فلوک نتورکز مدل NFC-KIT-CASE-E
  • مولتی متر دیجیتال فلوک مدل Fluke 707

تست فلوک در تهران توسط شرکت دیجی فلوک

انجام خدمات تست فلوک توسط دستگاه DSX8000 ورژن 2

انجام خدمات تست فلوک توسط دستگاه با حضور و اعزام کارشناس به نقاط مختلف تهران و یافتن نقص شبکه توسط کارشناس ما در کمترین زمان ممکن با تست کابل شبکه های CAT8، CAT7، CAT6A، CAT6، CAT5e، CAT5 در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

دارای حسن سابقه با مراکز خصوصی، کارخانه ها، مراکز تجاری و شرکت های معتبر ومتفاوت

راه های ارتباطی با ما برای انجام خدمات تست فلوک به همراه دستگاه DSX8000 ورژن 2جهت هماهنگی برای انجام خدمات تست فلوک ابتدا با شماره 02188856132 تماس حاصل فرماییدتا با کارشناس مربوطه هماهنگی های الزم صورت گیرد و به اطلاع شما عزیزان برسانیم.

 سوالات متداول

آیا تست فلوک شبکه در ایران تولید می شود؟

خیر، تولید انواع تست فلوک در شرکت های مطرحی مانند شرکت FlukNetworks ساخته می شود و در ایران و کشورهای دیگر به صورت نمایندگی می توانند این خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند.

تست فلوک شبکه برای چه چیزی ساخته شده؟

تست فلوک شبکه برای اصالت تجهیزات شبکه، و اطمینان حاصل کردن از تجهیزات شبکه ساخته شده است.

کلام آخر

تست فلوک شبکه:انواع خدمات تست فلوک شبکه در شرکت دجی فلوک، به دلایل زیادی از قبیل عدم شناخت مصرف کنندگان، خریداران و اینکه عدم دسترسی تجهیزات تست فلوک و بررسی آنها فروش تجهیزات بی کیفیت و تقلبی شبکه دربازار وجود دارد.

راهکار تشخیص اورجینال یا غیر اورجینال بودن تجهیزات شبکه استفاده ازتستر های حرفه ای یا همان تست کابل شبکه مدل DTX-1800 و یا بروز ترین محصول این شرکت DSX-8000 است.

7 نظر در “تست فلوک شبکه: دیجی فلوک برند برتر در تست فلوک شبکه

  1. نیما فلاحتی گفت:

    سلام خدمت اعضای شرکت دیجی فلوک
    خواستم بابت مطالب خوب و پر محتوای سایتتون تشکر کنم 🙏
    مطالب تخصصی و کاربردی را به صورت شفاف ارائه فرمودین🌺🌺

  2. بهمن حیدری گفت:

    ممنون بابت معرفی کامل دستگاه هم به صورت تصویری و هم به صورت نوشتاری که باعث بالا رفتن اطلاعات مشتریان راجع به خدمات تست فلوک می شود

    1. digiflukeAdmin گفت:

      سلام دوست عزیز، همچنین شرکت دیجی فلوک خدمات پس از فروش برای تست فلوک نیز به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

  3. مهدی حاتمی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنون از سایت خوبتون
    ممنون میشم تعرفه های انجام تست فلوک رو هم بفرمایید

    1. دیجی فلوک گفت:

      سلام و عرض ادب
      جهت براورد دقیق قیمت و مشاوره با کارشناسانمان در دیجی فلوک در ارتباط باشید

  4. مینا احمدی گفت:

    سلام
    ممنون میشم راجع به نحوه انجام تست فلوک بر روی کابل فیبر نوری هم توضیحاتی بفرمایید

    1. دیجی فلوک گفت:

      سلام و درود ممنون از وقتی که گذاشتید
      در زبانه خدمات قسمت تست فلوگ فیبر نوری مقالاتی بارگزاری شده هست میتونید مطالعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *