خدمات شبکه

راهنمای خرید بهترین دستگاه تستر شبکه در بازار ایران

راهنمای خرید بهترین تست فلوک در ایران توسط شرکت دیجی فلوک

تستر شبکه به منظور اندازه گیری کیفیت تجهیزات به کار برده شده در شبکه و همچنین سرعت جابجایی اطلاعات بر روی بستر یک شبکه را میتواند اندازه گیری کند. با توجه به اینکه تجهیزات شبکه روز به روز توسعه و به روزتر می شوند، کار در شبکه بسیار پیچیده و گسترده است، به همین دلیل برای عیب یابی، تست و بررسی عملکرد تجهیزات و اطمینان از نحوه اجرا و کابل کشی شبکه، به دستگاه های پیشرفته و به روز نیاز داریم که این مشکلات را شناسایی و مشخص نماید.

با توجه به نوع دستگاه تستر شبکه، اطلاعات متفاوتی می توان در گزارش ارائه شده به دست آورد ولی به صورت کلی می توان اطلاعاتی در مورد احتمال قطعی در طول مسیر، میزان متراژ و افت و … اشاره کرد. تست های زیادی با مشخصلات و مدل های گوناگون در بازار وجود دارد که هرکدام با توجه به کارخانه سازنده آن اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهند. که محصولات تولیدی شرکت فلوک یکی از بهترین نوع تستر موجود در دنیا است.

برتری دستگاه تست فلوک نسبت به سایر نمونه های موجود در بازار به دلیل کامل بودن اطلاعات خروجی در گزارش تستی است که این نوع تستر را نسبت به نمونه های مشابه متمایز می سازد. در این نوع تست علاوه بر امکان سنجی ای که روی کابل ها انجام می شود تجهیزات و اتصالات طول مسیر و استاندارد های لازم نیز مود بررسی قرار می گیرد و در دستگاه ذخیره می شود و در نهایت می توان گزارشی کامل در اختیار داشت.

خرید انواع تست فلوک در ایران

اطلاعاتی که تستر ها در اختیار کارشناسان  قرار می دهند شامل:

تست دقیق و کامل کابل، کیستون، پچ پنل، پچ کورد

تایید اصلی یا غیراصلی بودن تجهیزات پسیو شبکه شامل کابل، کیستون، پچ پنل، پچ کابل

استخراج متراژ دقیق کابل کشی ‌ها گزارش اشکالات اتصالات پچ‌ پنل و کیستون

گزارش قطع بودن یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته‌های کابل به کیستون

گزارش وجود نویز و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی

گزارش وجود کشش یا خمش بیش از حد و محل دقیق آن در مسیر کابلکشی

گزارش میزان خلوص مس بکار رفته در کابل شبکه تست مقاومت و میزان رسانایی کابل

انواع دستگاه‌های تست کابل شبکه (تست فلوک)

راه ‌اندازی یک شبکه اصولی و با کیفیت، به عوامل متعددی بستگی دارد؛ از خرید تجهیزات شبکه مناسب گرفته تا نصب و راه اندازی، تست و نگهداری همه تجهیزات استفاده شده در پروژه. منظور از تجهیزات مناسب این است که به عنوان مثال در صورت استفاده از پچ کورد شبکه CAT6 باید سایر تجهیزات به کار رفته مثل کابل و کیستون و سوکت شبکه هم، از رده Cat6 باشند. اما منظور از نصب و نگهداری تجهیزات، به مواردی مثل نصب و اجرای اصولی و استفاده از روش ‌ها و دستگاه ‌های تست سلامت تجهیزات است که در این قسمت اختصاصا به انواع دستگاه تست کابل شبکه می‌پردازیم.

انواع دستگاه تست فلوک به طور کلی دو دسته تقسیم می شوند:

انواع تست فلوک در شرکت دیجی فلوک

تستر کابل شبکه معمولی

دستگاه های تستر معمولی کابل شبکه به منظور ایجاد اطمینان از وجود اتصالات فیزیکی بین دستگاه‌ ها و همینطور عدم وجود اتصالات و تداخلات کابل ها به کار می روند که برای این منظور کانکتور هایی برای اتصال دو سر کابل شبکه تعبیه شده است. این سری از دستگاه تستر کابل شبکه ، می توانند به صورت معمولی یا دیجیتالی طراحی و تولید شده باشند که در نوع دیجیتال، اطلاعات روی یک صفحه ال سی دی نمایش داده می شوند. تستر کابل معمولی اغلب قابلیت کار با باطری و قابلیت حمل را دارند. کارایی اصلی این نوع از تستر کابل شبکه، برای تست سلامت اتصال مد نظر بین دستگاه‌ ها و همینطور تست عدم وجود اتصالات ناخواسته در سیستم شبکه هست. این نوع دستگاه ها می توانند به کمک سوکت هایی که به دو طرف کابل  متصل می شوند عملیات تست را انجام دهند.

تستر کابل شبکه حرفه‌ای

دستگاه تستر کابل شبکه حرفه ‌ای علاوه بر اطمینان از سلامت اتصالات و خود کابل شبکه، اطلاعات دقیق و کامل تری را در اختیار کارشناسان قرار می دهند. اطلاعاتی از قبیل: متراژ دقیق کابل استفاده شده، کیفیت و اصالت جنس رشته سیم ‌های داخل کابل، میزان خلوص مس به کار برده شده در کابل، میرایی سیگنال (میزان از دست رفتن قدرت سیگنال) و میزان مقاومت کابل استفاده شده بخشی از اطلاعات مفیدی است که تستر های حرفه‌ای کابل شبکه از سیستم کابل کشی شبکه استخراج می کنند. قیمت این نوع دستگاه تست خیلی بیشتر از دستگاه‌ های معمولی هست و معمولا در شبکه ‌های بزرگ و حساس از این نوع تستر استفاده می شود. در راه اندازی شبکه های بزرگ به دلیل این که تعداد اتصالات شبکه و متراژ کابل های شبکه استفاده شده بیشتر بوده به همین دلیل برای اطمینان از کیفیت کابل و تجهیزات استفاده شده، نحوه صحیح نصب کیستون و همچنین بررسی اجرای کابل کشی به صورت استاندارد را انجام می دهد.

بهترین دستگاه‌های تست کابل شبکه

شرکت فلوک از زیرمجموعه‌های کمپانی Danaher است که یکی از سازندگان مشهور تستر کابل شبکه و تجهیزات آنالیز و اندازه گیری تجهیزات شبکه است. دستگاه های تستر فلوک به عنوان یکی از دقیق‌ ترین ابزارهای تست کابل شبکه در میان شرکت های سازنده و رقبا بوده و کیفیت بالای دستگاه های تولیدی این کمپانی دلیل محبوبیت و گستردگی فروش آن‌ ها در سراسر دنیا شده است. در ادامه مطالب به معرفی مختصر بهترین دستگاه‌ های تستر کابل شبکه یا همان تستر فلوک در بازار ایران می‌پردازیم.

تستر کابل شبکه  DTX-1800

دستگاه DTX-1800 از سری تستر های کابل شبکه از محصولات شرکت فلوک است که برای تست کابل های فیبر نوری و کابل های مسی مناسب است. این دستگاه نیازهایی دارد که مهمترین آنها نیاز به کالیبره شدن در هر سال می باشد، و در صورتی که این کار انجام نشود، دقت دستگاه زیر سوال می رود. از انجایی بعد از این مدل دستگاه مدل های پیشرفته ای همچون DSX-5000 و DSX-8000 معرفی و عرضه شده اند دیگر دستگاه DTX-1800 منقضی و دیگر کالیبره نمی شوند.

تستر کابل شبکه DSX-5000

یکی از مدل های تستر کابل که جایگزین دستگاه DTX-1800 شده، مدل DSX-5000 است. این دستگاه تمامی آنالیز ها و ایرادات رخ داده بر روی کابل شبکه را در بازه ‌های فرکانسی مختلف بررسی کرده و آن رو در محدوده استانداردهای مختلف به صورت گراف نمایش می دهد. دستگاه DSX-5000 به عنوان بخشی از محصولات خانواده اVersiv است. دستگاه های تست و آنالیز سری DSX گواهینامه ‌ای دقیق‌تر و بدون خطا از وضعیت کابل شبکه و سایر تجهیزات شبکه را صادر میکنند. همچنین این دستگاه از طریق تبدیل فرکانس به متر و با نمایش گراف با پارامترهای HDTDX و HDTDR نقاط مشکوک به افت ولتاژ را نمایش می دهد. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی و گرافیک بسیار بالاست که باعث بالا رفتن سرعت، دقت و سادگی کار برای استفاده کنندگان از این دستگاه را فراهم میکند.

بررسی مزایای استفاده از  تسترهای فلوک DSX-5000

تست و آنالیز کابل‌های شبکه مسی در رده های مختلفCat5 ،Cat5e،Cat6 ،Cat6a

تست دقیق و کامل لایه فیزیکی شبکه شامل کابل، کیستون، پچ پنل، پچ کورد

تایید اصلی یا غیراصلی بودن تجهیزات پسیو شبکه (کابل، کیستون، پچ پنل و پچ کورد)

تشخیص دقیق متراژ دقیق کابل کشی ها

تهیه گزارش قطع بودن یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته های کابل به کیستون

تهیه گزارش وجود نویز و محل دقیق آن در مسیر کابلکشی

بررسی و تعیین وجود کشش یا خمش بیش از حد و محل دقیق آن در مسیر کابلکشی

تشخیص قطعی میزان خلوص مس بکار رفته در کابل شبکه

تست مقاومت و میزان رسانایی کابل

امکان افزودن ماژول های فیبر نوری در طول موج های مختلف

امکان مدیریت تمامی گزارش های تست های انجام شده

تستر کابل شبکه  DSX-8000

DSX-8000 از سری دستگاه‌ های تست و آنالیز کابل های مسی و فیبر نوری است که قادر به تست و صدور گواهی زوج کابل‌های مسی تا 40 گیگابایت، انواع کابل های فیبر نوری اعم از سینگل مود و مالتی مود، و پچ کورد و همه سیستم ‌های کابلی بوده و هر گونه تست را روی بستر شبکه انجام می دهد.

دستگاه ‌های سری DSX، گواهی کابل مسی رو مطابق تمام استانداردها از جمله سطح دقت VI/2G صادر می کنند. این تستر به صورت کاملا حرفه ای تمامی القاهای رخ داده بر روی کابل که باعث بوجود آمدن پارامترهای یافت خط می شود را تشخیص و گزارش می نماید. همچنین استفاده از این نوع تستر باعت آسان‌تر شدن مدیریت تجهیزات پسیو و تایید سریع‌تر سیستم شبکه می شوند. این امکانات برای متخصصین و مدیران پروژه قابل اجرا و تحلیل است و افراد با سطوح مهارتی بالایی می توانند به کار با این ابزار شبکه و راه اندازی، بهره برداری، تهیه گزارش تست‌های انجام شده و انجام همزمان مدیریت پروژه‌های مختلف بپردازند.

اقلام همراه تستر کابل شبکه فلوک DSX-8000

  • تستر شبکه فلوک نتورکز دارای یک دستگاه اصلی به همراه دستگاه کمکی آن
  • دارای 2 عدد ماژول اصلی (Main,Remote)
  • دارای آداپتور Permanent Link
  • دارای آداپتور Channel
  • دارای 2 عدد گوشی هدفن
  • دارای 2 عدد بند دستی
  • دارای 2 عدد بند شونه ای
  • دارای کیف دستی
  • دارای کابل رابط USB
  • دارای سی دی نرم افزار Link Ware
  • دارای سی دی نرم افزار AxTalk مربوط به تست ANEXT خانواده 6A
  • دارای سی دی راهنمای استفاده
  • دارای 2 عدد شارژر AC
  • دارای 2 عدد Universal Couplers
  • دارای 2 عدد مسدود کننده برای تست خانواده 6A
  • دارای اسناد مربوطه به کالیبره دستگاه
  • دارای راهنمای سریع استفاده از دستگاه

سوالات متداول

آیا نمایندگی فروش تست فلوک در ایران داریم که خدمات پس از فروش نیز داشته باشد؟

بله، شرکت های بسیاری هستند که خدمات پس از فروش نیز دارند، که یکی از معروف ترین آن ها شرکت دیجی فلوک می باشد.

آیا امکان اجاره دستگاه تست فلوک در ایران وجود دارد ؟

بله، به عنوان مثال شرکت دیجی فلوک به عنوان نمایندگی اصلی فروش تست فلوک در ایران به سراسر کشور این دستگاه را اجاره می دهد.

کلام آخر

شرکت دیجی فلوک دارای نمایندگی رسمی فروش محصولات فلوک در ایران بوده و اماده فروش و ارائه خدمات به مشتریان عزیز هست. جهت راهنمای خرید بهترین دستگاه تستر شبکه در بازر ایران و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت دیجی فلوک با روش های زیر تماس بگیرید.

  • شماره تماس: 86081848
  • موبایل: 09398866797
  • وب سایت: www.digifluke.com//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *