خدمات شبکه

تست فلوک کابل شبکه : خدمات تست فلوک انواع کابل های شبکه در دیجی فلوک

اجاره تست فلوک کابل شبکه

شرکت دیجی فلوک در راستای خدمات دهی به شما مشتریان عزیز تمامی خدمات شبکه، مانند کابل شبکه، تجهیزات شبکه، خدمات دهی نصب و همچنین فروش ویژه انواع تست فلوک کابل شبکه به ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی در هر زمان و  هر مکانی که شما بخواهید ارسال رایگان دارد همچنین پس از ارائه تجهیزات به شما عزیزان پشتیبانی و نصب و آموزش به شما مشتریان عزیز را نیز دارد.

تست فلوک کابل شبکه چیست؟

تست فلوک کابل شبکه در هنگام نصب کابل های جدید و عیب یابی کابل های موجود نقش مهمی را ایفا می کند. تسترهای فلوک  کابل  شبکه، ابزارهای تشخیصی ضروری هستند که قابلیت اطمینان و عملکرد سیستم را با شناسایی و تجزیه و تحلیل خطاها و اشکالات شبکه کابلی بررسی می کنند. با تست  فلوک کابل شبکه، می توانید دریافت را در پارامترهای مختلف پیش بینی کنید که باعث کاهش دقت و کارایی شبکه می شود. پارامترهای شناسایی شده ثبت و با مقادیر و مشخصات استاندارد مقایسه می شوند.

نتایج تست فلوک کابل  شبکه نشان‌دهنده انطباق کابل‌ها و دستگاه‌ها با استانداردها و مقررات در حال تغییر است و این اطمینان را فراهم می‌کند که پیوندهای کابل‌کشی می‌توانند داده‌ها را به طور موثر برای ارتباط داده‌ای صاف و با کیفیت بالا در برنامه‌های Datacom انتقال دهند. برخی از آزمایش‌های معمول کابل برای کابل‌کشی تست فلوک کابل شبکه عبارتند از: طول، نقشه سیم، تضعیف، NEXT، مقاومت حلقه DC و تست‌های تلفات برگشتی و…

تست دوره‌ای کابل‌ها در درازمدت بسیار سودمند است تا از خرابی‌های غیرضروری طولانی، هزینه‌های تعمیر بیش از حد و جریمه‌های قانونی جلوگیری شود. تجهیزات مختلف تست و اندازه گیری عملکرد تمام دستگاه های الکتریکی یا الکترونیکی را تأیید می کند. تست کابل همچنین تضمین می کند که زیرساخت شبکه شما “مقاوم در آینده” باقی می ماند.

انواع تست فلوک کابل شبکه چیست؟

بسته به کاربردها و صنایع، تست فلوک کابل شبکه را می توان به سه نوع کلی طبقه بندی کرد: گواهی تست فلوک کابل شبکه، صلاحیت تست فلوک کابل شبکه و تایید تست فلوک کابل شبکه هر یک از این تست ها راه حل های تست منحصر به فردی را برای وظایف خاص و فرآیندهای صنعتی ارائه می دهد.

  1. گواهی تست فلوک کابل شبکه

همه پیوندهای کابل کشی باید استانداردها و الزامات نظارتی خاصی را رعایت کنند. آزمایش‌های صدور گواهینامه بررسی می‌کنند که آیا کابل مورد آزمایش با یک دسته [استاندارد انجمن صنعت ارتباطات (TIA)] یا کلاس [سازمان بین‌المللی استانداردها و استاندارد کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیکی (ISO/IEC)] مطابقت دارد. آزمایش‌کنندگان گواهی‌نامه اطلاعات Pass یا Fail را برای زیرساخت شبکه کابلی مطابق با استانداردهای صنعت ارائه می‌کنند.

آزمایش گواهینامه معمولاً مشکلات و ایرادهایی مانند کارکرد طولانی کابل، کشش بیش از حد کابل، پیچ خوردگی یا آسیب کابل، ناکارآمدی کابل ها، نصب نامناسب کانکتور، پایان نامناسب و سیم های متقاطع را بررسی می کند.

  1. صلاحیت تست فلوک کابل شبکه

صلاحیت تست فلوک کابل شبکه برای برنامه‌های کاربردی شامل بازرسی، تجزیه و تحلیل و عیب‌یابی شبکه‌های کابل‌کشی موجود است.این آزمایش بررسی می‌کند که آیا کابل‌ها می‌توانند از الزامات سرعت‌ها و فناوری‌های خاص شبکه مانند “Ethernet سریع” 100BASE-TXپروتکل صوتی از طریق اینترنت VoIP یا اترنت گیگابیتی پشتیبانی کنند یا خیر.

  1. تایید تست فلوک کابل شبکه

تایید تست فلوک کابل شبکه تایید می کنند که کابل‌ها به درستی به نقاط پایانی متصل شده‌اند.این تست همچنین می‌تواند عیوب را در طول کابل تشخیص دهد، مانند «جفت‌های تقسیم‌شده»، فاصله تا خطا را تعیین کند و به عیب‌یابی کابل‌کشی جفت تابیده کمک کند.تست های تایید کابل برای ارزیابی تداوم شبکه ضروری است.

صدور گواهینامه تست فلوک کابل شبکه چگونه انجام می شود؟

گواهینامه تست فلوک

صدور گواهینامه تست فلوک کابل شبکه گامی حیاتی در تضمین زیرساخت شبکه قابل اعتماد است. این پایه را برای کارایی، بهره وری افزایش یافته و پهنای باند و سازگاری برای توسعه می گذارد. فرآیند صدور گواهینامه تست فلوک کابل شبکه برای پیوندهای کابل کشی در تاسیسات جدید یا موجود یکسان است. این کار توسط تکنسین های آموزش دیده انجام می شود که از تجهیزات تست ویژه مانند اسکنرها یا تسترهای گواهی کابل استفاده می کنند. این تسترها در درجه اول برای صدور گواهینامه در برنامه هایی مانند Datacom و LAN زیرساخت شبکه طراحی شده اند.

کل زیرساخت کابل‌کشی  از کابل‌ها گرفته تا کانکتورها و پچ‌پنل‌ها – به سختی تست شده، رتبه‌بندی و تایید شده است.آزمایش‌کننده‌های دستی راحت به‌طور مؤثر و دقیق، پیوندهای کابل‌کشی و زیرساخت‌های شبکه را برای Cat 5e، 6، 6A یا کلاس F ارزیابی و تأیید می‌کنند. یا پیشنهاداتی (اختیاری) برای کمک به مدیریت زیرساخت شبکه در طول چرخه عمر آن است.

چرا گواهی تست فلوک کابل شبکه مهم است و چرا به آن نیاز دارید؟

چه چیزی گواهینامه  تست فلوک کابل شبکه را بسیار مهم می کند؟ خوب، گواهینامه کابل به شما کمک می کند عملکرد، کارایی، قابلیت اطمینان و دستگاه های متصل شبکه کابلی خود را ارزیابی کنید. اما این همه چیز نیست.

تست گواهی به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه کمک می کند: اگر سیستم کابل تست گواهینامه را “گذراند”، مشکل یا ایرادات را می توان شناسایی، بازرسی، تجزیه و تحلیل و اصلاح کرد. صدور گواهینامه کابل باعث صرفه جویی در هزینه ها در طولانی مدت می شود: هزینه کمتری نسبت به اجرای زنده دارد.

آزمایش بر روی شبکه های فعال که دچار قطعی می شوند. مورد دوم مستلزم توقف طولانی مدت و هزینه های بالای تعمیر و نگهداری است. هر چه مدت زمان توقف طولانی تر باشد، از دست دادن درآمد، زمان و رضایت مشتری بیشتر می شود. به گفته گارتنر، یک ساعت قطعی شبکه کابلی به طور متوسط 300000 دلار در ساعت هزینه دارد. از سوی دیگر، تست گواهی کابل مسی به جلوگیری از قطعی و قطعی شبکه کمک می کند و آن را از نظر زمان و هزینه بهینه می کند.

آزمایش گواهینامه می تواند عمر مفید دستگاه ها و شبکه ها را بهبود بخشد: گاهی اوقات اجزای شبکه به طور دوره ای بدون آزمایش تعویض می شوند، حتی اگر بتوانند به خوبی کار کنند. یک آزمایش کابل تایید شده می تواند ظرفیت یک سیستم شبکه موجود برای پشتیبانی از ترافیک پرسرعت را تشخیص دهد. این می تواند به جلوگیری از تغییرات غیر ضروری تجهیزات کابل کشی کمک کند – تضمین طول عمر محصول و صرفه جویی در هزینه های تعویض.

آزمایش کابل تایید شده نشانگر مستقیم بهره وری و عملکرد است: گواهینامه های کابل می تواند به شناسایی و عیب یابی شبکه های کند کمک کند. بر اساس نتایج آزمایش و صدور گواهینامه، کابل کشی شبکه را می توان برای دستیابی به سطح مطلوب سرعت، کارایی و بهره وری ارتقا داد.

آزمایش گواهینامه همچنین تضمین می‌کند که کابل‌ها تمام استانداردهای صنعتی لازم را برآورده می‌کنند: این امر برای صنایع و مشاغل مهم است تا از جریمه‌ها و جریمه‌های نظارتی اجتناب کنند.

جمع بندی آخر تست های کابل تایید شده شبکه های کابلی ضعیف را شناسایی و تجزیه و تحلیل می کند و مطابقت آنها بااستانداردهای صنعتی مانند Cat5 یا Cat6 را تأیید می کند. آزمایش گواهینامه در برنامه های مرتبط با دیتاکام، اترنت و شبکه LAN ضروری است. این می تواند از خرابی های طولانی و هزینه های پنهان در تعمیر، نگهداری و جایگزینی پیوندها و قطعات کابل کشی جلوگیری کند. به طور کلی، تسترهای گواهی کابل دستی عملکرد شبکه را بررسی می کنند، به راحتی هر گونه نقص و مشکل را تشخیص می دهند و به جلوگیری از خطرات و خطرات ایمنی برای جان انسان ها و کسب و کار کمک می کنند.

تست فلوک کابل شبکه DIGIFLUKE

عملکرد تستر فلوک شبکه به چه صورت می باشد

تستر فلوک شبکه عملکردش به اینگونه می باشد که هر دسته یا کلاس محدود می شود به Pass / Fail شدن محدوده فرکانسی مربوط به آن دسته یا کلاس یعنی باید Pass/Fail آن مشخص سپس عملکرد مطابق با رفتار آن صورت بگیرد.

اگر به صورت عامیانه مثالی بخواهیم بگوییم شما در نظر داشته باشید در دسته Cat3 / Class C در پهنای باند 16 مگاهرتز  باشد و در Cat5e / Class D در پهنای باند 100 مگاهرتز، در Cat6 / Class E در پهنای باند 250 مگاهرتز و درCat7 / Class F در پهنای باند 600 مگاهرتز کار می کند. پس با توجهبه مطالب بیان شده عملکرد تستر فلوک شبکه متناسب با دو اصل بیان شده مشخص می شود.

 تستر فلوک DTX-1800 و DSX-5000 و DSX-8000 و … چه ویژگی هایی را دارا می باشند

  • از جمله ویژگی هایی که می توان بیان کرد سرعت تست بالا  6 تا 9 ثانیه برای خطوط Cat 6 و 12 ثانیه برای خطوط فیبر نوری می باشد
  • ویژگی دوم، امکان خطایابی پیشرفته با قابلیت تشخیص موقعیت و دلایل احتمالی آن نیز می توان بیان کرد
  • قابلیت نشان دادن متراژ دقیق فاصله پریز های شبکه تا سوئیچ نیز از ویژگی های دیگر تسترفلوک ها می باشد
  • تسترفلوک ها این توانایی را دارند که تست خطوط cat5 ،cat5e ،cat 6، کلاسهای F/D/E را انجام دهند
  • ویژگی دیگری که تیتر فلوک را متمایز می کند، قابلیت تست با فرکانس 900 MHZ برای خطوط اینترنت Class.F.G 10 ،CATVاست

مزایای تستر فلوک شبکه

  1. آنالیز دقیق و جامع لایه فیزیکی شبکه شامل کابل، کیستون ، پچ پنل، پچ کورد
  2. بررسی و تشخیص اصل یا غیر اصل بودن تجهیزات پسیو شبکه
  3. تعیین متراژ دقیق کابل‌کشی در شبکه
  4. ارائه گزارش از اشکالات و عیوب موجود در اتصالات پچ پنل و کیستون
  5. ارائه گزارش از قطع بودن کابل‌کشی و مشخص کردن محل دقیق قطعی
  6. آنالیز میزان مقاومت و رسانش کابل‌های شبکه

خرید انواع دستگاه تست فلوک کابل شبکه + قیمت خرید

Fluke Networks DSX-8000 Cable Analyzer

1,190,000,000 تومان

تست فلوک شبکه چیست؟

تست فلوک شبکه تمامی کابل های شبکه، تست فلوک فیبر نوری و کانال یا لینک ها را مورد بررسی قرار می دهد،  و داده هایی از قبیل کابل ها، کیستون ها، نود ها، فیبر و سایر تجهیزات شبکه را در دسترس مهندسین و متخصصین قرار می دهد.

تست فلوک به دلیل قابلیت استفاده آسان ، ایمنی بسیار زیاد و حمل ونفل آسان در سراسر دنیا کمک شایانی نموده است  و این امکان را میدهد تمامی کارخانه جات ها، شرکت ها، مراکز درمانی و انبارها  که تاسسیس و ساخته میشوند از این ابزار استفاده کنند.

تست فلوک برای چه مواردی مورد استفاده است؟

  1. تست فلوک کابل شبکه
  2. تست فلوک فیبر نوری
  3. تست فلوک فیبر نوری مالتی مود
  4. تست فلوک فیبر نوری سینگل مود
  5. تست فلوک کابل لگراند
  6. تست فلوک کابل نگزنس
  7. تست فلوک انواع کابل ھای Cat

انواع تست فلوک چیست؟

همچنین تست فلوک دارای دو نوع تست می باشد:

1) تست چنل

اگر تست با پچ کورد انجام شود تست فلوک چنل است، این تست تنها برای تأیید عملکرد سیستم انتها به انتها مورد استفاده قرار می گیرد که شامل رابط تجهیزات و کاربر می شود.

زمانی که پچ کورد جابجا شود، تست چنل دیگر هیچ اعتباری ندارد، تست چنل همچنین نمونه ی ساده ای از آزمایش کابل شبکه می باشد که ابتدا دو سر کابل را به کیستون زده و سپس با استفاده از پچ کورد کابل ها را به دستگاه متصل کرده و تست چنل را انجام می دهیم.

ساختار تست پرمننت

2) تست پرمننت

اگر تست با ماژول دستگاه باشد تست پرمننت است. تست فلوک پرمننت ابتدا دو سر کابل رو به کیستون زده و به وسیله ی ماژول های پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک هست کابل رو به دستگاه متصل کرده و به کمک پچ کورد ها کابل ها را به یکدیگر اتصال دهیم و سپس تست رو انجام دهیم . با توجه به اینکه در این تست از ماژول های پرمننت استفاده میشه، تست سخت تراست. تست پرمننت نسخه ی کامل و سخت گیرانه تری نسبت به تست های دیگر است و بعد از عیب یابی  از مرحله تست پرمننت نیازی به تست دیگری نیست.

تفاوت تست فلوک چنل و پرمننت در چیست؟ هنگام استفاده از گواهی‌دهنده کابل، انتخاب روش تست صحیح بین تست فلوک پرمننت و تست چنل به منظور مطابقت با استانداردهای تست ISO و TIA ضروری است.

سوالات متداول

تست فلوک کابل شبکه چه ویژگی هایی دارد؟

ازجمله ویژگی های تست فلوک کابل شبکه میتوان، سرعت تست بالا، امکان خطایابی پیشرفته با قابلیت تشخیص موقعیت و دلایل احتمالی آن،  ارائه گراف رنگی و… اشاره کرد.

کلام آخر

همانطور که در بالا تعاریف تست فلوک، انواع تست فلوک، راهنمای گزارش گیری وکاربردهای تست فلوک و……بیان شد مزایا این دستگاه را دانستید حال برای سفارش محصول می توانید از طریق راه های ارتباطی شرکت دیجی فلوک سفارش خود را ثبت کنید و راهنمایی های بیشتری از آموزش تا نصب و کار با دستگاه را از طریق پشتیبانان شرکت فراهم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *